بستر خودنویس، سامانهای قانونی و زیر نظر دولت میباشد که جهت ثبت قرارداد اجاره مسکن به صورت رایگان میباشد. قانونی بودن فرآیند ثبت قراردادهای اجاره مسکن هم توسط افراد عادی و هم توسط دفاتر مشاورین املاک با در دست داشتن کد رهگیری که پس از اتمام مراحل سامانه برای طرفین ارسال مینماید اثبات میشود.
ممکن است در مواردی پس از اتمام و تکمیل تمامیمراحل در این سامانه، طرفین قرارداد جهت اطمینان خاطر از انجام مراحل و ثبت صحیح و قانونی بودن فرآیند دچار سردرگمیشده باشند، در این شرایط میتوانند استعلام کد رهگیری را در سامانه انجام داده و با تایید سایت خودنویسکه سامانهای تحت نظر دولت است بر قانونی بودن مراحل ثبت قرارداد اجاره خود ببالند.
در ادامه مطلب آموزش تصویری استعلام کد رهگیری خودنویس به صورت مراحل تصویری شرح داده شده است. لازم است بدانید، طرفین قرارداد در هر یک از مراحل استعلام کد رهگیری دچار اختلالات اینترنتی و مشکلات سایت شوند، میتوانند با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و از قانونی بودن ایجاد و ثبت قرارداد اجاره مسکن خود اطمینان یابند.
مطالب مرتبط پشتیبانی سامانه کاتب شهر کرد شماره تلفن سایت کاتب
نحوه استعلام کد رهگیری در سامانه خودنویس
وارد سایت khodnevis.mrud.ir شوید
نقش خود را انتخاب نموده و گزینه “ورود” را بزنید
سپس تلفن همراه خود را در “دولت من” درج نموده و پس از ارسال کد تایید به سامانه خودنویس بازگردید
سپس استعلام کد رهگیری خود را انجام دهید.
جهت نحوه استعلام کد رهگیری در سامانه خودنویس به صورت رایگان ویدئو زیر را مشاهده نمایید.
آموزش تصویری نحوه استعلام کد رهگیری
جهت استعلام کد رهگیری رایگان در سامانه خودنویس وارد سایت رسمیبه آدرس اینترنتی khodnevis.mrud.ir شوید. سپس به صفحهای مانند تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این بخش گزینه “مدیریت قراردادها” را لمس کنید.
در این مرحله کاربران میبایست نقش خود را انتخاب کرده و گزینه “ورود” یا “ایجاد قرارداد” را لمس کنید.
سپس وارد صفحهای مشابه تصویر زیر خواهید شد که تصویر ابتدایی سامانه دولت هوشمند (دولت من) میباشد. شماره تلفن همراهی که به نام خودتان است با کیبورد انگلیسی درج نموده و پس از تکمیل مراحل احراز هویت وارد سایت خودنویس شوید.
سپس در این مرحله از استعلام کد رهگیری خودنویس اطلاعات خواسته شده را در رابطه با قرارداد و نقش فرد را انتخاب نموده و در آخر تایید نمایید.
هر قرارداد اجارهای که در سامانه ثبت نهایی شود، در آخر یک کد رهگیری منحصر به فرد و خاص خود را دارد.
با توجه به مراحل فوق، طرفین معامله میتوانند از روش گفته شده به استعلام کد رهگیری معامله خود بپردازند.
سوالات متداول
1- مدارک موردنیاز جهت ایجاد و ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس چیست؟
مطالب مرتبط رفع مشکل بارگذاری مدارک در سامانه کاتب+چگونگی بارگذاری مدارک
جهت ثبت قرارداد اجاره مسکن رایگان در سامانه خودنویس، مدارکی از جمله شناسنامه طرفین قرارداد، سند ملک موردمعامله، کد پستی و همچنین قبوض ملک مورد اجاره (در صورت بالا بودن بدهی) نیاز میباشد.
2- در سامانه خودنویس چگونه قرارداد اجاره ثبت کنیم؟
ابتدا وارد سامانه شوید، گزینه “مدیریت قرارداد” یا گزینه “ایجاد قرارداد” را لمس نمایید. سپس اطلاعات ملک موردنظر را وارد کرده و یک شاهد از طرف موجر و یک شاهد از طرف مستاجر را به سامانه معرفی کنید. در آخر پس از امضا قرارداد توسط طرفین معامله و همچنین امضا شاهدین، قرارداد اجاره مسکن به صورت کامل ثبت شده و کدرهگیری رایگان و قانونی برای شما صادر خواهد شد.
3- چگونه با موبایل یا تبلت یک قرارداد جدید در سامانه خودنویس ثبت کنیم؟
در قدم اول وارد سامانه خودنویس شوید
سپس دکمه منو در بالا صفحه را لمس نموده
و با درج اطلاعات خواسته شده قادر به ثبت قرارداد اجاره جدید خواهید بود.
4- طریقه گرفتن کد رهگیری چیست؟
وارد سایت khodnevis.mrud.ir شوید
نقش خود را انتخاب نموده و گزینه “ورود” را بزنید
سپس تلفن همراه خود را در “دولت من” درج نموده و پس از ارسال کد تایید به سامانه خودنویس بازگردید
سپس استعلام کد رهگیری خود را انجام دهید.